طراحی سایت در کرج

Karaj Web Co. Logo

بروزرسانی محتوا چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

با گذشت زمان همه چیز دستخوش تغییر میشود. تغییر و بروزرسانی از مهم ترین اصول زندگی در این جهان است.محتوا و دنیای وب هم. نیازمند تغییر و آپدیت است. حتما در وب سایت شما هم پست وبلاگی وجود دارد که زمانی‌که آن را منتشر کردید، بازدید زیادی داشته است اما با گذشت زمان بازدید آن کاهش یافته است و بسیار کم شده است. برای تشخیص تعداد بازدید کافیست وارد سرچ کنسول وب سایت خود شوید و نرخ  CTRرا برای آن بررسی کنید. برای ارتقا وب سایت تان همیشه انتشار وبلاگ جدید تنها راه بروزرسانی وب سایت شما نیست،  گاهی پیش میاید که شما به دلیل کمبود زمان یا هزینه و یا هر دلیل دیگری، بلاگ جدید منتشر نمیکنید. در این حالت، آپدیت و بروزرسانی پست هایی که مدت زمان زیادی از انتشار آن گذشته و دچار افت بازدید شده اند نیز، یک روش آپدیت وب سایت شماست. شما با بروزرسانی محتوا به گوگل گوشزد میکنید که وب سایت اکتیو و فعالی دارید. حتما شما هم این را شنیده اید که محتوا پادشاه است و درصد قابل توجهی از سئو و همچنین توجه گوگل معطوف به محتوا و مقالاتی است که شما منتشر و آپدیت  میکنید . در این مقاله دلیل و روش های آپدیت محتوا را بررسی میکنیم:

چرا محتوای وب سایت خودرا بروز رسانی کنیم؟

هرچقدر یک محتوا در زمان جدیدتری تولید و منتشر شده باشد، گوگل به آن علاقه بیشتری دارد و شانس اینکه روی آن کلیک شود، بیشتر میشود. همچنین، بروزرسانی محتوا نه تنها تجربه کاربری را بهبود میبخشد، بلکه باعث میشود رتبه بهتری درSERP  بگیرید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال  مطالعه یکی از متن های قدیمی تر وب سایت خود، متوجه غلط املایی یا گرامری شده باشید. در این صورت، بهترین کار این است که بجای نادیده گرفتن، آن را اصلاح کنید. غلط املایی، روی تجربه کاربر تاثیر منفی دارد . همچنین انتشار محتوایی که در آن، سئو عناوین و هدینگ ها رعایت نشده است، نیاز به اصلاح و آپدیت دارد. ممکن است در محتوای قدیمی خود، لینک های خراب و یا شکسته پیدا کنید که دیگر کار نمیکنند و این لینک باید از محتوای شما پاک شوند و یا در صورت امکان با لینک های صحیح جایگزین شوند و بهتر است این محتوا را آپدیت کنید.

چگونه محتوای وب سایت خود را آپدیت وبروزرسانی کنیم؟

به مقاله خود، اطلاعات جدید و به روزتر را اضافه کنید، اطلاعات به مرور زمان، بروزرسانی  و آپدیت میشوند. شما نیز میتوانید اطلاعات جدید را به محتوای قبلی اضافه کنید و همچنین میتوانید علاوه بر بروزرسانی محتوای اصلی توضیحات متا را برای مقاله خود بروزرسانی  کنید .

برای محتوای جدیدی که اضافه کرده اید، عکس  و تصاویر مرتبط هم اضافه کنید و اگر محتوا را  ویرایش جزیی تر کرده اید، میتوانید عکس های مقاله را عوض کنید. همچنین میتوانید محتوای صوتی و یا تصویری کم حجم و مرتبط با موضوع تان، مانند پادکست یا ویدیو به آن اضافه کنید. شما میتونید فایل pdf مقاله را ضمیمه کنید که به اعتبار مقاله شما می افزاید. گوگل، فایل ای پی دی اف را امتیاز مثبت میداند زیرا مشابه سایتهای مقالات علمی است .

بروزرسانی محتوا

گوگل، توجه خاصی به وب سایت هایی دارد که مطالب جدید منتشر می کنند و اینکار باعث  بهبود رتبه و سئو سایت میشود. بروزرسانی محتوای قبلی باعث بهبود رتبه سایت شما نیز خواهد شد چون بسیاری از رقبای شما شاید این کار را نکنند ولی شما آنرا انجام دهید. نکته مهم این است که زمانیکه محتوایی را آپدیت و منتشر میکنید، تاریخ انتشار آن را هم بروز کنید و  توجه کنید که به هیچ عنوان  url محتوا را تغییر ندهید.

شما همچنین میتوانید پست های مهمان را که برای تقویت سئو خارجی وب سایت خود در وبلاگ های سایتهای دیگر منتشر کرده اید، در قسمت وبلاگ خود نیز منتشر کنید.

یکی از راه های بروزسانی وبلاگ این است که به پرسش های کاربران خود پاسخ دهید. به عنوان مثال، به پایان محتوای قدیمی خود، یک بخش با عنوان سوالات پرتکرار مشتریان و یا خوانندگان اضافه کنید و آن سوالات را پاسخ دهید. شما با اینکار، هم محتوا را بروزرسانی میکنید و هم به سوالات مشتریان و خوانندگان خود پاسخ میدهید.

نتیجه گیری:

محتوا مهم ترین بخش از سئو سایت است و شما با تولید محتوای اصولی جدید و بروز تر  میتوانید توجه گوگل را به وب سایت خود جلب کنید و در نتایج جستجو، جایگاه بهتری کسب کنید. گروه تخصصی طراحی سایت و سئو  کرج وبکو با سالها تجربه و تخصص، آماده مشاوره و ارائه خدمت جهت بهبود رتبه و سئو وب سایت شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید