طراحی سایت در کرج

Karaj Web Co. Logo

اینستاگرام یا وب سایت؟ کدام مناسب کار من است؟

شاید شما نیز قصد شروع یک  کسب و کار اینترنتی را داشته باشید و به این فکر باشید که برای کسب  و کارتان یک سایت طراحی کنید و  یا از طریق پیج اینستاگرام کسب و کار آنلاین خود را آغاز کنید. این موضوع یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که جهت مشاوره، طراحی سایت و شبکه های اجتماعی به گروه تخصصی طراحی سایت و سئو کرج وبکو مراجعه میکنند. در این مقاله، سعی شده مزایا و معایب هر دو مورد بررسی شود.

 

 

مقایسه وب سایت و اینستاگرام:

بررسی پایدار بودن

بسیاری از شبکه های اجتماعی با گذشت زمان با کوچ کاربران خود از یک اپلیکشن به اپلیکشن دیگر مواجه میشوند و همچنین همانطور که برای اپلیکشن هایی مانند تلگرام و… رخ داد، ممکن است در آینده اینستاگرام و یا هر اپلیکشن دیگری با فیلترینگ مواجه شود. اما وب سایت ها پایدار تر هستند و مشکل این‌چنینی نخواهند داشت.

بررسی امکان دسترسی آسان تر به اطلاعات مشتریان، بکاپ و...

وب‌سایت‌ها به شکل تخصصی، تمام نیاز کاربران را رفع میکنند و با داشتن پایگاه داده و همچنین قسمت داشبورد کاربران، ذخیره اطلاعات مشتریان، ارائه رسید و امکان بکاپ، دسترسی به اطلاعات مشتریان را هموارتر کرده اند. در صورتی که در اینستاگرام این قابلیت وجود ندارد و پایگاه داده‌ای برای اطلاعات مشتریان و محصولات وجود ندارد و امکان از بین رفتن اطلاعات در آن بسیار محتمل است.

بررسی نحوه پرداخت وجه و خرید آنلاین

وب‌سایت‌ها مستقیم  از طریق درگاه پرداخت آنلاین به درگاه بانک‌ها وصل میشوند ومشتریان میتوانند راحت‌تر و ایمن‌تر خرید خود را انجام بدهند. در صورتی که در اینستاگرام این قابلیت وجود ندارد.

مقایسه وب سایت و اینستاگرام

بررسی اعتبار وب‌سایت در مقایسه با پیج اینستاگرام

اعتمادسازی و جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام دشوارتر است و نیازمند سالها تلاش و فعالیت است، در صورتی که در بستر وب میتوانید با داشتن نمادهایی مانند: اینماد ، اعتبار وب سایت خود را نزد مشتری بالا ببرید و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

بررسی ازجهت شناسایی و هدایت مشتریان واقعی

در اینستاگرام ممکن است تعداد فالوورهایی زیادی داشته باشید، اما قابل پیش بینی نیست که این فالوورها به مشتری واقعی و خریدار محصول یا خدمات شما تبدیل شود، اما موتورهای جستجو گوگل هدفمندتر عمل میکنند و مشتریان واقعی را به وب‌سایت شما هدایت میکنند.

امکان جستجو و دسته بندی در محصولات

همانطور که شما هم حتما این موضوع  را متوجه شده اید، در اینستاگرام امکان دسته‌بندی محصولات وجود ندارد و همچنین امکان جست‌و‌جوی یک محصول ،در بین محصولات وجود ندارد که این خود باعث میشود مشتری نتواند محصول موردنیاز خود را به‌راحتی جستجو کند و بیابد.

بررسی از جهت امکان بروزسانی قیمت و مشخصات و اطلاعات

در وب‌سایت‌ها این قابلیت وجود دارد که شما تخفیف و یا افزایش قیمت درصدی برای محصولات خود اعمال کنید و قیمت ها بدون دخالت مستقیم و وارد کردن تک به تک اطلاعات بروزرسانی میشوند و تغییر میکنند، اما این قابلیت در اینستاگرام وجود ندارد.

برای شروع باید چقدر هزینه کرد?

برای اینکه کسب و کار اینترنتی خود را در بستر وب‌سایت شروع کنید، شما باید هزینه دامنه و هاست بپردازید. همچنین اگر بخواهید طراحی سایت خود را به کسی بسپارید، باید هزینه طراحی سایت را نیز اضافه کنید. در مقابل، ساخت یک صفحه در اینستاگرام ایگان است و به دلیل همین رایگان بودن، رقیبان بیشتری نیز هر روز اضافه خواهد شد

بررسی مدت زمان لازم برای شناخته شدن

حداقل زمان لازم برای یک  وب‌سایت که بتواند به  شکل طبیعی و به کمک سئو به صفحه اول جستجو گوگل بیاید شش ماه هست، اما در پیج های اینستاگرامی این زمان میتواند کمتر باشد و شما به کمک تبلیغات پولی میتوانید فالوور های بیشتری جذب کنید و از رقیبان خود جلوتر بروید. این قابلیت برای وب سایتها نیز وجود دارد. از طریق گوگل ادز و پرداخت پول به ازای هر کلیک، گوگل  این وب سایتها را در صفحه اول نشان میدهد.

,

بررسی تفاوت تولید محتوا

وب‌سایت و صفحات اینستاگرام برای اینکه بتوانند دیده شوند باید محتوا تولید کنند، اما اعتبار پست های اینستاگرام بعداز ۴۸ ساعت کاهش می‌یابد و حتی به فالوورهای جدید نشان داده نمی‌شود. اما اگر یک وب‌سایت صفحه ای  داشته باشد که برای گوگل اهمیت داشته باشد و سئو برای آن رعایت شده باشد،حتی با گذشت زمان باز هم در صفحه اول گوگل نشان داده میشود. خیلی از افراد به دلایل مختلف نمیتوانند در اینستاگرام ویدیو تولید کنند، اما همین افراد میتوانند در وب‌سایت تولید محتوا متنی انجام بدهند. در مقاله تولید محتوا به اینکه چگونه یک محتوای خوب بنویسیم، اشاره شده است.

اینستاگرام یا وب سایت؟

 

وب‌سایت، تخصصی‌ترین بستر کسب و کار اینترنتی است و  بر این اساس گسترش یافته است. و در این راستا، تمام جوانب اینکار نیز توسعه یافته است. با گذشت زمان قابلیت های بهتر و جدیدتری نیز به آن افزوده میشود. ولی اینستاگرام، یک اپلیکشن از شبکه های اجتماعی است که مردم بیشتر برای سرگرمی و گذراندن وقت وارد آن میشوند. امروزه کسب وکارهای موفق زیادی در آن فعالیت میکنند و دنبال کننده های زیادی هم دارند. اما نکته اینجاست که تمام دنبال کنندگان، به مشتری واقعی تبدیل نخواهند شد . اینستاگرام، در واقع، مکمل یک  کسب و کار آنلاین مبتنی بر وب‌سایت است و در مقابل هم قرار دادن این دو و مقایسه آنها با هم اصولی و درست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید