طراحی سایت در کرج

Karaj Web Co. Logo

۱۰ نکته درباره سئو محتوا

سئو به معنای بهینه سازی برای موتورهای جست وجو است.در این مقاله درباره الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی محتوا صحبت میکنیم.ممکن است سئو پیچیده نظر برسد،اما اینطور نیست.سئو در واقع انجام اقداماتی است که موتورهای جست و جو قادر به درک آن هستند.موتورهای جست وجو مانند انسان،با محتوا سرو کار  ندارند.آنها در واقع از ربات هایی به نام خزنده ،برای بررسی بخش های مختلف محتوا استفاده میکنند، و به دنبال پارامترهای مورد نظر خود میگردند.اگر سئو محتوا به درستی انجام شود، روی خوانایی و مفید بودن متن تاثیری نخواهد داشت.اما همواره این را در نظر داشته باشید که شما کار تولید محتوا را برای انسان انجام میدهید نه ربات های گوگل!در ادامه ده نکته درباره سئو محتوا بیان میشود.

• عناوین

عنوان ها در واقع همان سر فصل ها و تیتر ها هستند که با اندازه های مختلف در ابتدای هربخش و پاراگراف دیده میشوند.موتورهای جست و جو برای بررسی کیفیت متن ،عنوان های مختلف هربخش را بررسی میکنند.کلمه کلیدی  وسایر کلمات مرتبط را پیدا میکند و همچنین بهتر است زیر عنوان ها بازتاب دهنده عنوان اصلی باشند. و همچنین محتوای پاراگراف ها مرتبط با زیر عنوان ها باشد.عناوین باید با داشتن کلمه کلیدی به شکل مختصر به موضوع اصلی اشاره کنند و پاراگراف ها نیز باید به شکل گسترده تر از موضوع مرتبط با کلمه کلیدی، تبعیت کنند.

• کلمه کلیدی

کلمه کلیدی و مشتقات آن باید در عنوان ها، زیر عنوان ها و پاراگراف ها به کار برده شود.کلمه کلیدی باید به شکل منسجم در محتوا به کار برده شود. از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی خوداری کنید.اگر محتوای شما مختصر و کوتاه است،با نوشتن یک محتوای غیر کپی و مفید ،میتوانید رتبه خوبی از گوگل بگیرید.

• موضوع مرتبط

ربات های گوگل طوری برنامه ریزی شده اند که مرتبط بودن محتوا و موضوع کلی را بررسی میکند.در واقع باید همواره سعی کنیم خارج از موضوع مرتبط نوشته، محتوایی ننویسیم.

 

• کیفیت محتوا

در واقع این این پارامتر راه فراری ندارد.شما باید خوب بنویسید.محتوا باید جدید،غیرکپی و خلاقانه نوشته شود.همچنین سعی کنید از کلمات کلیدی به شکل اصولی استفاده کنید و استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی،نتیجه عکس خواهد داشت.

• تگ alt

 

متن جایگزین برای تصاویر به کار میرود و زمانی که تصاویر هنوز لود نشده اند، نشان داده میشود. این تگ باید حاوی کلمه کلیدی باشد تا گوگل متوجه شود موضوع عکس چیست.این تگ برای نابینایان نیز توسط مرورها به شکل صوتی خواند میشود. پس فراموش نکنید که آنرا بنویسید.

• لینک خارجی

لینک های خارجی، شامل لینک هایی است که از دامنه شما به دامنه های دیگر داده میشود و بهتر است که از  انکر تکست مرتبط برای  لینک استفاده شود لینک خارجی باعث اعتبار و شناخته شدن وب سایت شما میشود.

 

• لینک داخلی

در واقع لینک داخلی،لینک هایی هستند که از صفحات مختلف یک وب سایت به دیگر صفحات همان وب سایت داده میشوند.بهتر است انکر تکست با موضوع مرتبط باشد. لینک داخلی باعث میشود مخاطب به دیگر محتواهای وب سایت شما دسترسی داشته باشد.

• سازگاری با موبایل

نکته دیگر این است که محتوا و عناوین شما،در دستگاه موبایل خوانا و مرتب نشان داده شود. امروزه کاربران اینترتی ،از موبایل ها به شکل گسترده برای جست وجوهای اینترنتی خود استفاده میکنند پس بهتر است در این باره با یک طراح سایت مشورت کنید.

• سرعت بارگزاری وب سایت

این موضوع به قدری اهمیت دارد که میتواند وب سایت شما  را  به شکل گسترده ای تحت تاثیر قرار دهد.طبق تحقیقات ۷% از کابران بعد از یک ثانیه که صفحه لود نشود از وب سایت خارج میشوند.۱۱% درصد بعد از ۳ ثانیه خارج میشوند. و ۳۸%بعد از گذشت ۵ ثانیه وب سایت را ترک میکنند،پس بهتر است است که برای بهبود سرعت سایت تان یک استراتژی خوب پیدا کنید در باره  سرعت  سایت، یک مقاله مرتبط قبلا در وب سایت کرج وبکو منتشر شده است.

• اعتبار صفحه

Page authority  یا همان اعتبار پیج، یک سیستم امتیاز دهی شبکه ای است که موتورهای جست وجو برای محاسبه میزان بازدید صفحه در نظر میگیرند. امتیاز پیج اتوریتی تقریبا با میانگین امتیاز سایت هایی که به شما لینک خورده اند، برابر است. به عبارت دیگر تصور کنید دو سایت به صفحه شما لینک خورده اند، یکی با امتیاز ۵۰ و دیگری با امتاز ۳۰، در این حالت اعتبار صفحه شما برابر با میانگین این دو سایت خواهد بود و عدد ۴۰ خواهد شد البته این یک مثال بود و در محاسبه Pa پارامترهای مختلفی دخیل است.همچنین Da سایت شما،روی Pa تاثیر گزار است. در واقعDa  مشابه Pa  می باشد با این تفاوت که  اعتبار دامنه برای کل وب سایت در نظر گرفته میشود نه تنها یک پیج از یک وب سایت.

دیدگاهتان را بنویسید